رفتن به نوشته‌ها

مترجم کتاب کیست

مترجم کتاب کیست

مترجم کتاب کیست؟ترجمه چیست؟ مترجم کتاب کیست؟ ترجمه کتاب چیست؟ تفاوت ترجمه عمومی و ترجمه کتاب تخصصی چیست؟ وظایف مترجم کتاب چیست؟ ترجمه کتاب مستلزم چه مهارت هایی است؟ چگونه مهارت ترجمه کتاب خود را تقویت کنیم؟ درآمد مترجم کتاب چقدر است؟ آیا ترجمه کتاب بازار کار خوبی دارد؟ اینها سئوالاتی است که به ذهن هر مترجم تازه کاری می رسد. در ادامه وظایف، ماموریت ها و ملزومات ترجمه کتاب بحث می شوند.

ثبت سفارش آنلاین ترجمه کتاب مشاوره قبل از سفارش ترجمه کتاب

نقش و وظایف مترجم کتاب چیست؟

مترجم کتاب دارای یک سری مهارت های حرفه ای و در عین حال یک سری ویژگی های فردی است. یک مترجم کتاب لازم است که حداقل به دو زبان مسلط باشد و با فرهنگ این زبان ها آشنا باشد تا بتواند بهترین ترجمه ممکن کتاب از متن منبع به متن مقصد را ارائه کند. گرچه مهمترین مسئله در ترجمه کتاب و ترجمه سایر انواع سند و متن تجربه و توانایی مترجم است، اما مترجم کتاب حداقل بایستی مدرک لیسانس داشته باشد.

اطلاعات ضروری

مترجم کتاب کسی است که کتاب نوشته شده به یک زبان (زبان منبع) را به زبان دیگری (زبان مقصد) تبدیل می کند. اغلب مترجمان کتاب دفتر و محل خاصی برای کار ندارند که بطور منظم به آن مراجعه کنند. همچنین همانند سایر شغل ها دارای ساعت ورود و خروج مشخصی باشند. در ترجمه کتاب امروزی معمولا کارها به صورت الکترونیک دریافت و ارسال می شود. بنابراین کامپیوتر یکی از ضروریات کار است و برای مترجم کتاب واجب است.مترجم کتاب چگونه مترجم می شود

هرچند وقتی ترجمه کتاب به مترجم های امروزی واگذار می شود، علاوه بر ترجمه و تایپ کتاب؛ گاهی قالب بندی، ویراستاری و حروفچینی کتاب را انجام می دهند و در فرآیند چاپ و انتشار کتاب نیز همیاری دارند. در ترجمه کتاب علاوه بر توانایی ترجمه کردن، مترجم کتاب بایستی دانش پایه کار با کامپیوتر را داشته و بتواند ترجمه خود را تایپ کند.

توصیف شغل مترجم کتاب

وظیفه مترجم کتاب (Job Description) تبدیل کتاب نوشته شده از یک زبان به زبان دیگری است. ترجمه کتاب چیزی فراتر از تبدیل کلمات یک کتاب از یک زبان به زبان دیگر است. مترجم کتاب بایستی مهارت ترجمه کتاب را داشته باشد. و بتواند لحن، سبک و قالب، دستور زبان، عبارات و ضرب المثل ها و سایر ویژگی های ادبی موجود در کتاب منبع یا کتاب اصلی را به کتاب ترجمه شده انتقال دهد.

وظایف شغلی مترجم کتاب

آیا می دانید وظایف شغلی (Job Duties) مترجم کتاب چیست؟ بسیاری از مترجمان کتاب کار خود را با ترجمه کتاب رمان و داستانی که می پسندند شروع می کنند. بنابراین بایستی هوش و استعداد ذاتی خوبی برای انتخاب یک کتاب داستان یا رمان استثنایی برای ترجمه داشته باشند. و مولفانی را انتخاب کنند که ناشر خواهان انتشار و چاپ کتاب آنها است.مترجم کیست و مترجم کتاب چیست

مترجم کتاب معمولا قطعه ای از کتابی که ترجمه کرده به عنوان نمونه برای ناشر یا انتشارات ارسال می کند. بدین ترتیب مهارت های خود و ارزشمندی کتاب را برای ترجمه را نشان می دهد. برقراری ارتباط و شبکه زدن با متخصصان نشر و ناشرهای حرفه ای گاهی بخشی از وظایف شغلی یک مترجم کتاب است تا بدینوسیله برای خود اعتباری کسب کرده و پروژه های ترجمه کتاب لازم را کسب کنند.

خلاصه بحث مترجم کتاب کیست

بطور خلاصه می توان گفت: مترجم خوب کتاب کسی است واجد مهارت های حرفه ای بوده و ویژگی های شخصی ترجمه کتاب را داشته باشد و بتواند کتاب منبع را به کتاب مقصد تبدیل کند. ترجمه کتاب همانند متون دیگر ترجمه ای کلمه به کلمه نیست، بلکه اصول ترجمه کتاب بایستی رعایت شده و فرآیند ترجمه کتاب همانند طرح برنامه پروژه انجام شود.

مترجم کتاب بایستی بتواند بهترین ترجمه ممکن را به تیم کنترل کیفیت و یا تیم نشر تحویل نماید. خدمات ترجمه کتاب و بخصوص ترجمه کتاب آکادمیک یا دانشگاهی مستلزم دانش فنی حوزه محتوای کتاب است. مترجم باید با تخصص کتاب آشنایی داشته و بتواند پروژه ترجمه آنلاین خود را به بهترین شکل از طریق یک سایت برتر ارائه نماید.

واژه های کلیدی: مترجم، مترجم کتاب، ترجمه کتاب، مهارت های مترجم کتاب، ملزومات ترجمه کتاب، مهارت های حرفه ای مترجم کتاب، ویژگی های شخصی مترجم کتاب، بهترین ترجمه کتاب، ترجمه آنلاین کتاب، مهارت ترجمه مترجم

منتشر شده در ترجمه تخصصی کتاب دانشگاهی
از قیمت ها و کیفیت خدمات سانتر ترجمه کتاب شگفت زده خواهید شد.